9.4.2021 11:17

Sebastian Burduja: ”Deputat, aștept răspuns. Lungul circuit al hârtiilor și soluția digitalizării”

Unul dintre principalele instrumente pe care un parlamentar îl are la îndemână, pentru a clarifica anumite lucruri sau a facilita comunicarea dintre cetățeni și guvernanți, este adresarea de întrebări sau interpelări membrilor guvernului. Am făcut și eu asta, de 21 de ori, pe parcursul ultimelor două luni.

Cum a funcționat acest proces? Să spunem că este loc de mai bine, dacă ne raportăm la nevoia acută de transparență și comunicare eficientă a cetățenilor și a întregului sistem public. Ce este de făcut? Să digitalizăm procesul, iar soluțiile ne sunt la îndemână.

Acest instrument al întrebărilor și interpelărilor este reglementat în Constituție, prin articolul 112, care spune că „Guvernul şi fiecare dintre membrii săi au obligaţia să răspundă la întrebările sau la interpelările formulate de deputaţi sau de senatori, în condiţiile prevăzute de regulamentele celor două Camere ale Parlamentului”.

Pentru o deplină înțelegere a acestui proces, vi-l redau în detaliu. Când depun o întrebare, primul pas după redactare este să iau un număr de înregistrare dintr-un registru fizic. Ulterior, trimit hârtia printată, scanată, semnată și ștampilată, cu respectivul număr scris cu pixul, pe o adresă de e-mail. Apoi, colegii de la departamentul de întrebări/interpelări trimit după un anumit calendar întrebarea la ministrul destinatar. De regulă, nu în aceeași zi, căci există un calendar clar.